A rádió minden nap délután, 18.00-tól vár műsoraival!

A hallgatáshoz Winamp szükséges!

Szidjuk az Artisjust, mint a bokrot, hogy sarc követ sarcot, és egyébként is, teljesen átláthatatlan a rendszer, a zenészek meg úgyse' látnak egy vasat se. Az új online jogdíjkövető rendszer bevezetése kapcsán megkérdeztünk egy ismert zenészt, tényleg így van-e.

Jófej Artisjus? A kérdésfelvetés igen fura, tekintve, hogy a mai magyar átlagfelhasználó szemében az Aritsjus csak egy fokkal jobb az ördögnél. Szidtuk már sokat a Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesületet: mikor bevezette az optikai adathordozók sarcát, aztán tavaly, mikor bejelentette, hogy ezentúl a Flash-alapú hordozható memóriákra, a beépített memóriákra, sőt még a streamekre is adót vet ki, és aki nem fizet, az akár börtönbe is kerülhet. Akkor - az általános népharag nevében - meg is kérdeztük, mit képzel magáról az Artisjus.

Tavaly Dr. Tóth Péter Benjámin, az Artisjus Jogi Főosztályának vezetője válaszolt kérdéseinkre, melyből kiderült: igaz, hogy kollektív büntetést fizetünk, de feltételezve, hogy a felhasználó előbb-utóbb úgyis valamilyen jogdíjas tartalmat fogunk fizetés nélkül letölteni rá, így ezzel a rendszerrel védve vannak az alkotók.

"Valójában az új típusú adathordozók díjfizetési körbe vonása nem jelent érdemi újdonságot. Pusztán arról van szó, hogy az emberek másolatkészítési szokásai változnak. Ahhoz, hogy a szerzőknek, előadóknak kifizetett díjak mértéke körülbelül szinten maradjon, szükség van arra, hogy az új hordozók után is legyen díjfizetés. Ahogyan ugyanis növekszik a zenék, filmek másolása memóriakártyákra, zenemobilokra, pendrive-okra - úgy csökken az írható CD-kre vagy éppen az mp3-lejátszókra történő másolatkészítések száma" - mondta a főosztályvezető.

Módosítás: (2010. április 15. csütörtök, 13:47)

Bővebben...

 

A világ 10 legnézettebb videójáról készített listát egy internetes forgalommérő cég: Lady Gaga internet-történelmet írt, mivel három videóját összesen több mint egymilliárdszor tekintették meg - derül ki a listából, melyre egy magyar vonatkozású dal is felkerült.

A Visible Measures forgalomfigyelő cég adatai szerint internet-történelmet írt Lady Gaga: több mint egymilliárdan látták három zenei videóját. A Visible Measures „100 millió megtekintés klubja" listájára azok az előadók kerülhetnek fel, akiknek videóját legalább 100 millióan látták. Lady Gagának hála pedig már van „Egymilliárd megtekintés klubja" is, melynek ő eddigi első és egyetlen tagja.
Az adatok szerint a „Poker face" című Gaga videót 374 606 128 alkalommal tekintették meg, a „Bad Romance" című klipre 360 020 327 néző volt kíváncsi, a „Just Dance" című számot pedig 272 941 674-en látták. Gaga nem sokáig lesz egyedül  a milliárdos klubban: bár összesítettben ő vezet, 980 millió megtekintéssel szorosan a sarkában ott a „Twilight" tinihorror.

A Visible Measures a YouTube, a közösségi oldalak, az MTV és Viacom online kiadásain számolja a megtekintéseket. A „100 millió megtekintés klubja" abszolút top tízes listáján egyébként ott van Micahel Jackson, Beyonce, a brit Megasztár énekzseni háziasszonya, Susan Boyle is, és magyar vonatkozású dal is felkerült a listára: közel 400 milliószor nézték meg a Gumimaci dalt, a magyar származású Christian Schneider szerzeményét, mely először itthon, magyar nyelven jelent meg, még 2006-ban.

technet.hu

Módosítás: (2010. április 15. csütörtök, 13:46)