A rádió minden nap délután, 18.00-tól vár műsoraival!

A hallgatáshoz Winamp szükséges!

A Bosch csoport által életre hívott és három éven át tartó Go-kart, Go-Bosch! program lezárta első évadát. Május 10-én a Hungaroring pályáin és depóiban öt felsőoktatási intézmény, a magyarországi mérnökképzés fellegvárainak csapatai először mérték össze versenygépeiket és innovációs erejüket. A legjobb projektcsapatnak járó díjat a gödöllői Szent István Egyetem csapatának ítélte oda a szakmai zsűri!

Forrás: szie.hu

Bővebben...

 

Lezajlottak az idei  Egyetemi Napok is. Kedden az időjárás kegyes volt hozzánk, így szikrázó napsütésben vághattunk neki a különféle sport vetélkedőknek, illetve a főzőversenynek. Délután, a Lesz Rádió chill terasza a "B" kollégium előtt nyitott ki, ahol a megfáradt versenyzők, érdeklődők kényelmes ülőalkalmatosságokba süppedve élvezhették a lemenő napot illetve a Lesz Rádió műsorvezetőinek és DJinek showját.
Szerdára már sajnos borongósra váltott az ég, ezért a chill terasz a Katlan Klub zárt teraszára költözött, ahová az idő előrehaladtával egyre többen szivárogtak. Este 9-től Badrick lépett a pult mögé, és telt házas közönségnek prezentálta a SZIE Egyetemi Napok zárópartyját.

Hallgass bele a kedd délutáni lazulásba a Chill Teraszon Dj Sannal és Deejay Krüge®rel.

 
Budapest — Bravúros becsúszással próbálta menteni a menthetőt a Duna Tv Kívánságkosár című műsorának egyik technikusa.

Éppen egy Korda György-fellépés végét vágták át a műsorvezetőre, aki ugyanúgy vezette az adást, mint bármikor máskor, azonban fogalma sem volt róla, hogy mi történik a háttérben. Az egyik munkatárs ugyanis beragadt a díszletbe, amikor folytatódott a műsor. A férfi azonban nagyon leleményes volt, mivel amikor rádöbbent, hogy forognak a kamerák, gyorsan hasra vágta magát, és a földön csúszva bekúszott a díszlet mögé, hogy a nézők ne lássák. Persze ekkor már késő volt, a röhejes malőr adásba került, így pedig minden bizonnyal a műsor legviccesebb epizódját forgatták le.

 

 

A rádióban ilyen nem fordulhat elő, viszont számos más baki igen ^^ 
Megjegyzem a technikust hálistennek nem rúgták ki :P

 

 

forrás: www.blikk.hu

Módosítás: (2014. április 25. péntek, 09:33)

 

A KommON BME Kommunikációs Szakkollégium által 2014. április 15-re szervezett konferencián felszólaló szakértők, e-learning tananyagfejlesztők és projektvezetők egyetértettek abban, hogy az e-learning a jövő lehetősége, és abban is, hogy Magyarországon lemaradása egyre nagyobb problémát okozhat, főként a felsőoktatásban, és hogy van hova fejlődni az online oktatás terén, de motiválóan hat a szakértőkre és beruházókra, hogy egyre több a magyar e-learning kezdeményezés.A KommON BME Kommunikációs Szakkollégium, azzal a céllal szervezte meg online oktatási konferenciáját, hogy a felszólaló szakértők segítségével helyzetjelentést adhassanak a mai magyar e-learning kultúráról. A program során négy szekcióban követték egymást az előadások és kerekasztal-beszélgetések, így a hallgatóság képet kaphatott az e-learning technológiai hátteréről, alternatív képzési rendszerekről, startup lehetőségekről, valamint az akadálymentesített oktatás és az e-learning kapcsolatáról. Az egész napos program záró akkordjaként négy megvalósult hazai projekt vezetői, fejlesztői számoltak be a projektek szervezési – és megvalósítási folyamatairól, valamint a jövőbeni tervekről.


Támogató jelleget szánnak az online tananyagoknak
A konferencia első megszólalói – Faragóné Hajdok Ilona, Fodorné dr. Tóth Krisztina, Sziget Ágnes és Könczöl Tamás – egy kerekasztal-beszélgetés keretében mondták el véleményüket, tapasztalataikat a magyar e-learning oktatásban való helyzetéről. A negyvenöt perces beszélgetés konklúziójaként megtudtuk, hogy az online oktatási tananyagok alkalmazásának egyik fő kérdése az, hogy miként érdemes integrálni azt a hagyományos oktatási rendszerbe úgy, hogy egy kiegészítő, támogató, többlet funkciókkal bíró, az oktatást színesítő és elősegítő eszközként működjön és ne hátráltató, figyelemelvonó, zavaró tényezőként. A modern technológia optimális ki- és felhasználásának érdekében a pedagógusoknak mindig szem előtt kell tartaniuk a célt, hogy pontosan mit is kívánnak annak segítségével fejleszteni, elérni. 
Az e-learning tananyagok térnyeréséről és a hazai piacra jellemző, egyre népszerűbbé váló megoldásokról még csak sejteni lehet, hogy egyszer nagy változásokat hoznak az oktatási intézmények életébe és bár nagy kutatások és munkálatok folynak a háttérben, egyáltalán nem biztos, hogy nagy előrelépésekre lehet számítani a közeljövőben.
Csetneki Csaba Karrier- és Versenycoachtréner előadásában érdekes információkat taglalt azzal kapcsolatban, hogy vajon előny az e-learning vagy egyáltalán az online szerzett tapasztalat egy pályakezdőnek. Szerinte a klasszikus tanrendben nem fellelhető tudás, az itthon nem létező képzések és az új, különleges területek ismeretanyagának elsajátítása mind olyan naprakész, önjáró munkaerőt hoznak létre, amelyért kapva kapnak a munkaerőpiacon, ezért érdemes energiát fektetni belé. Azt azonban senki nem vitatta a konferencia során, hogy a mai magyar munkaerőpiac elvárásainak az intézményi oklevelekkel tudnak eleget tenni a pályakezdők. Tehát ismételten kiegészítő tudás, a munkahelyen hasznosítható gyakorlati praktika szintjére zuhan az e-learning tanfolyamok során szerzett tapasztalat. 

E-learning az út az akadálymentes oktatás felé
Békefi Éva az FSZK munkatársa és Virányi Anita, gyógypedagógus vezették be a hallgatóságot az akadálymentesítés világába. Előadásaikban többször előtérbe került az a megállapítás, miszerint a fogyatékkal élők számára éppúgy kell tananyagot fejleszteni online, mint mindenki másnak. A legfontosabb betartandó alapelv az egyenlő esélyű hozzáférés elve, melynek teljesülnie kell a fogyatékos emberek számára készített e-learning anyagok esetében, de a szakértők szerint a digitális tananyagfejlesztés egyik hatalmas előnye épp az lenne, ha minden oktatási célú anyag esetében szem előtt tartanák a fejlesztők és kivitelezők, hogy azt az anyagot az interneten valóban bárki elérhesse, és ami még ennél is fontosabb, megfelelő módon feldolgozhassa, értelmezhesse. 
Az akadálymentesítést a Bárczi Gusztáv Digitális Tananyagfejlesztő Program során is szem előtt tartották a tananyagfejlesztők. Tizenöt interaktív, szemléletes, nem csak lineáris feldolgozást lehetővé tevő tananyagot fejlesztettek, melyek kialakításánál fontos volt a fejlesztők számára, hogy ezek az anyagok akadálymentesség szempontjából is tökéletesen kielégítsék az igényeket, így látássérült és hallássérült hallgatók számára is feldolgozhatóak legyenek.

Nekik már sikerült
A helyzetjelentés fontos része, hogy az elméletek mellett valóban megvalósult, gyakorlati példákra is kitérjenek. A KommON által szervezett konferencia négy jelenleg működő projektet mutatott be, a Digitális Tananyagfejlesztő Program mellett Szegi Ádám pedig a Duolingo magyar szerkesztőjeként ismertette, milyen lépések előzik meg egy külföldi projekt hazai bevezetését, mondjuk úgy magyarítását. Ezt követően Vitéz Gyöngyvér ismertette az általános iskolásoknak szóló Okosdoboz nevű e-learning szoftvert, végezetül pedig Somogyi Tibor számolt be az easyMaths.hu oldalról.

Szabványosítás a kulcs
E-learning anyagot fejleszteni, összeállítani majd azt digitalizálni egy komplex, több szereplős folyamat, amit napjainkban külön nehezít, hogy jelenleg nincs e-learning szabvány, ahogy jogi szabályozás sem vonatkozik jelenleg az online tananyagokra. Egyszerre különböző informatikai, módszertani, pedagógiai elvek mentén kell dolgozni, ugyanakkor rendkívül fontos szem előtt tartani a jövendőbeli felhasználók igényeit, elvárásait. Ezen programok sikere a célcsoport pontos ismeretén múlik. Ami biztos, hogy hazánkban is egyre erősödő piaci igény mutatkozik e-learning anyagok fejlesztésére, és ami szintén fontos, hogy nem csak a köz- vagy felsőoktatás tart számot online oktató programok létrehozására, de a vállalati szegmens is nyitott a munkavállalók online képzésére, melyet szintén fellendíthetne egy kialakított szabványosítás. 
(www.edupress.hu)

 

Már 20 130-an regisztráltak a diplomamentő programra április 7-ig, és mivel naponta több száz regisztrációt kezdeményeznek az érdeklődők, április 14-ig meghosszabbították az előjelentkezést - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) április 8-án.

diplomaA diplomamentő programra azok jelentkezhetnek, akik államvizsgájukat a hazai felsőoktatásban sikeresen teljesítették, és ezt igazolják, és csak a nyelvvizsga hiányzik ahhoz, hogy átvegyék diplomájukat. További feltétel, hogy ne álljanak hallgatói jogviszonyban, és vállalják az államilag elismert nyelvvizsga megszerzését, valamint rendelkezzenek alapfokú nyelvismerettel.
A kormány által meghirdetett és az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. (OFA) által megvalósított diplomamentő programra március 13-a óta lehet regisztrálni. Ez még nem minősül jelentkezésnek, az erre vonatkozó pályázati kiírások várhatóan áprilisban jelennek meg.
Az érdeklődők angol, német, és francia kurzusokat közül választhatnak, a tanfolyamok különböző intenzitásúak lesznek 120, 180 vagy 240 órás képzéssel. A képzésre azok is pályázhatnak, akik előzetesen nem regisztráltak. Pákozdi Szabolcs, az OFA ügyvezető igazgatójának korábbi tájékoztatása szerint a jelentkezés is elektronikusan zajlik majd és a program 2015. december 31-ig tart, vagyis eddig kell nyelvvizsgát szerezniük a résztvevőknek.
(Forrás: metropol.hu)

Módosítás: (2014. április 10. csütörtök, 08:51)

 

Az ország számos pontján több száz mérnökhallgató tervez és épít hónapok óta, hogy teljesítse a Bosch csoport által életre hívott A mérnökök játszótere esemény idei legnagyobb kihívását és létrehozzon egy több mint 300 lépésből álló Goldberg-szerkezetet. A világcsúcs-döntési kísérletet április 27-én tartják a Millenárison, ahol 19 csapat által kreált masina méri majd össze tudását.

A mérnökök játszóterét harmadik alkalommal rendezi meg a magyarországi Bosch-csoport. A hagyományoknak megfelelően idén is izgalmas és szórakoztató csapatjátékokban vehetnek részt a jelentkezők: az esemény legnagyobb kihívásaként ugyanis egy több mint 300 lépésből álló Goldberg-szerkezetet kell megtervezniük és megépíteniük. A világcsúcs-döntési kísérletre április 27-én kerül sor a Millenárison, ahol 19 csapat által kreált masina méri majd össze tudását. Minden csapatot egy a Boschnál dolgozó mérnök támogat, ő a csapat mentora. A mentor feladata segíteni a csapatot a felmerülő kérdések (technikai, adminisztratív) megválaszolásában, illetve szakmai iránymutatással segíteni a gép sikeres felépítését. A program célja a műszaki felsőoktatásban tanuló hallgatóknak olyan interaktív és izgalmas programokat biztosítani, mely közel áll a szakmájukhoz, és életközeli, gyakorlati úton mutatja be az eddig elméletben tanultakat.

A világrekordot az indianai egyetem mérnökei tartják
Egy léggömb felfújásához majd kipukkasztásához a legtöbb embernek minden bizonnyal elég 2 művelet végrehajtása, Rube Goldberg világában ez azonban nem számít nagy teljesítménynek. Ennek az őrületnek Amerikában és az egész világon rengeteg rajongója van, és most kiderült, hogy nem csak a pihentebb agyú mérnökhallgatók körében. A világcsúcsot jelenleg az indianai Purdue Egyetem elhivatott mérnökei tartják, ők 300 lépésből oldották meg a feladatot, s ezzel megdöntötték a korábban saját maguk által állított világrekordot „a legnagyobb működő Goldberg gép” kategóriában, mintegy 5000 munkaórát töltve a gép megalkotásával.

A Felsőoktatási Média Konferencia résztvevői már kipróbálhatták a szerkezet építését
Az idei Felsőoktatási Médiakonferencián, melyet április 11-én rendeztek meg a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán. A mérnöki vénákat is tesztelték: rögtönzött Goldberg-masinák készültek. A konferencia előadásai közötti szünetben az Óbudai Egyetem műszaki, az ELTE bölcsész, a Szent István Egyetem közgazdász hallgatói, számos egyetem karrier irodavezetői is gyermeki áhítattal estek neki 1-1 Goldberg-masina összeeszkábálásának. Aztán lélegzetvisszafojtva várták, mi lesz az általuk kreált láncreakciók következő meglepetése. Több mint húsz Goldberg rendszer készült el a nap folyamán, hála a Bosch mentorok türelmes és profi segítségének.

(www.edupress.hu)

Módosítás: (2013. április 17. szerda, 14:09)

 

Enyhébb szabályokat állapítana meg a hallgatói szerződést aláírók számára a felsőoktatási államtitkár: Klinghammer István fele annyi itthon eltöltött évet tenne kötelezővé az államilag finanszírozott képzésen részt vevő hallgatóknak, mint eddig. Miközben a képzési idő éveivel azonos esztendőt kell majd csak a jövőben itthon ledolgozniuk a magyar frissdiplomásoknak, hogy ne fizessék vissza tanulmányaikat, kevés szó esik arról, a külföldi tapasztalat itthon is fontos, sok helyen már elengedhetetlen. A széles világlátás jelentőségéről az Obama-kampányban is részt vett Rétfalvi Flóra beszél majd a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán megrendezendő április 11-ei Felsőoktatási Média Konferencián, ahol a legjobb hallgatói újságírókat is díjazzák. Aki pedig egyetemi honlapjával pályázna az Év Campus Honlapja címre és a konferenciára még április 2-ig teheti meg ezt. Az április 11-i konferencián - melyre április 2-ig lehet jelentkezni - hallgatói újságírói díjait osztja ki a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sajtó Egyesület (MESE). A 6 pályázati kategóriában közel 100 alkotás verseng a neves zsűri kegyeiért. Az „Év Campus Honlapja” versenyre szintén április 2-ig lehet nevezni, három kategóriában. A konferencián a hallgatói szerződésről szóló beszélgetéstől a külföldi tanulmányokon keresztül a média jelenlegi kihívásairól is szó lesz többek között Klinghammer István, Kepes András és az Obama-kampányban is tevékenykedett Rétfalvi Flóra részvételével. A MESE ingyenes helyeket is biztosít: összesen 20 szék áll még üresen, melyet a jelentkezések sorrendjében töltenek fel. A szakmai program mellett a kreatív energiákat egy rendhagyó Bosch-aktivitás igyekszik lekötni. A kérdésre, hogy hány lépés szükséges ahhoz, hogy felfújjunk egy léggömböt, aztán pedig kipukkasszuk azt, sokan kettővel felelnének. Rube Goldberg világában viszont ez még nem számít teljesítménynek. A láncreakciót elindító szerkezeteknek Amerikában és az egész világon rengeteg rajongója van - a Felsőoktatási Média Konferencián minden vállalkozó kedvű kipróbálhatja a Tom és Jerryből is ismert alkotásokat, és felépítheti a maga Goldberg-szerkezetét egy-egy Bosch-mentor közreműködésével. Obamától a külföldi tanulmányok finanszírozásáig Kaland, karrier, közösség – a legtöbb Erasmus hallgató így jellemzi a külföldön töltött időszakot. Nem kis vállalkozás ugyanis egy külföldi tanulmányút, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a befektetés minden értelemben megtérül. Nincs olyan európai ország, ahol egy Erasmus diák ne csöppenne bele egy izgalmas, multikulturális közegbe, ahol az idegen nyelvi környezetben történő tanulás mellett a fiatalok rugalmasabbá válnak és a problémamegoldó képességeik is jelentősen fejlődhetnek. A konferencia kerekasztal-beszélgetésén Erasmus élményekről és a 25 éves Erasmus program hatásairól is szó lesz. Az Európai Bizottság legnépszerűbb ösztöndíjprogramjának koordinálását végző Tempus Közalapítvány tapasztalatai szerint ugyanis egy nemzetközi ösztöndíjprogramban való részvétel az elhelyezkedést is jelentősen segíti. A külföldi tanulmányok gyakorlati hasznáról a Tempus Közalapítvány képviseletében Bokodi Szabolcs beszél majd, aki a közép-európai és nyugat-balkáni országok iránt érdeklődőknek a CEEPUS ösztöndíjakról is mesél.

Bővebben...

 
További cikkeink...